הגשת תלונה – עבירות מין – הגנה משפטית הטרדה מינית

סגירת תיק הטרדה מינית

הגשת תלונה על עבירות מין – הטרדה מינית – מעשה מגונה

האם בכל מקרה בו מוגשת תלונה על ביצוע עבירת הטרדה מינית או ביצוע מעשה מגונה, בהכרח יוגש כתב אישום על כך ?

התשובה הקצרה היא לאו מוחלט.

התשובה המעט ארוכה יותר היא, כי כל מקרה לגופו ובהתחשב בכמות ועוצמת הראיות העומדות בבסיס התלונה, ובהתחשב כמובן גם בנסיבות האישיות של המעורבים בעניין.

הגנה משפטית – הטרדה מינית, מעשה מגונה

חשוב שתדעו ותפנימו – הגנה משפטית הטרדה מינית – פנייה אל עו"ד פלילי מוקדם ככל האפשר לצרכי הגנה משפטית במקרים של עבירות מין, האשמה בהטרדה מינית או מעשה מגונה, ורצוי שזה יתבצע לפני מסירת גרסה במשטרה, היא קריטית בהטיית ובמיקסום התוצאה האפשרית לסגירת התיק הפלילי נגדכם, ללא הגשת כתב אישום לבית המשפט.

הנה דוגמא טרייה לתיק חמור שהזדמן לי לטפל בו לאחרונה:

תלונה על בכיר – הטרדה מינית

מי הלקוח שלי: עובד ציבור בכיר.

מי המתלוננת: עובדת במקום הציבורי כשהיא כפופה ללקוח שלי.

על מה היתה התלונה: ביום מן הימים, הגישה המתלוננת כנגד הלקוח שלי תלונה חמורה ביותר על כך שלקוחי הטריד אותה מינית במלל ובהתנהגות שכללו נגיעות בה.

הלקוח ההמום נחקר במשטרה ונפתח לו תיק פלילי תוך נטילת טביעות אצבע ממנו וצילומו לאלבום העבריינים…

כשהוא הגיע אליי, אחוז חיל ורעדה, הוא התקשה להרגע. אפשר להבין. כעובד ציבור בכיר , עיסוקו , מעמדו , השם הטוב שלו ופרנסתו היו בסכנה ממשית עקב התיק הפלילי החמור נגדו; הס מלהזכיר את סכנת שלילת חירותו אם חלילה היה מוגש נגדו כתב אישום וגם היה מוצא עצמו מורשע בבית המשפט.

סגירת תיק הטרדה מינית

לאחר שכירת שירותיי, הגשתי בקשה לסגירת תיקו שהועברה לכל הגורמים הרלוונטיים, לרבות אל הפרקליטות.

לאחר דרך ארוכה ולא פשוטה, בלחימה עיקשת, הצלחתי להביא לסגירת התיק הפלילי נגדו על ידי הפרקליטות ללא הגשת כתב אישום נגדו.

אין לתאר את השמחה ואת אנחת הרווחה של הלקוח.

האם מותר לי להיות מלווה על ידי עורך דין לתחנת המשטרה בזמן מתן עדות?

בהחלט כן. מותר להיות מלווה על ידי עורך דין או גורם נוסף לתחנת המשטרה ולהיות זכאי שהוא/היא יהיו נוכחים בזמן מתן העדות של הנחקר ובלבד שאין בכך כדי לפגוע בחקירה על פי החלטת הקצין הממונה.

האם נפגע/ת עבירת מין, זכאי/ת לבחור אם להיחקר על ידי חוקר או חוקרת?

ככלל בהחלט כן , למעט אם מטעמים מיוחדים שיירשמו, לא ניתן להיעתר לבקשה או במקרה בו החוקר האחראי סבר כי מטעמים מיוחדים יש בכך כדי לפגוע בחקירה למשל . בכל מקרה, במידה ונוכח במקום שוטר או שוטרת, זכאי הנפגע לדרוש כי מהם יהיה נוכח עימו בחקירה.

האם נפגע/ת עבירת מין זכאי/ת להיות נוכח במהלך ישיבות בית המשפט של הנאשם שפגע?

לפי סעיף 15 לחוק זכויות נפגעי עבירה, זכאי/ת נפגע/ת עבירת מין להיות נוכח/ת בדיונים הנערכים בדלתיים סגורות לאחר עדות בבית המשפט לפיה היא/הוא מעוניין/ת להמשיך ולהגיע לכל ישיבות בית המשפט ואף בליווי של אדם לפי בחירתו של הנפגע. עם זאת, בית המשפט רשאי שלא לאפשר נוכחות של הנפגע או מי המלווה אותו , מטעמים מיוחדים שיירשמו.

האם נפגע/ת עבירת מין, זכאי/ת להביע עמדה בפני גורמים שונים כגון היועץ המשפטי לממשלה או הפרקליטות המנהלת משא ומתן לקראת הסדר טיעון עם הנאשם שפגע מינית?

לנפגע עבירת מין קיימת הזכות להביע עמדתו הן בפני היועץ המשפטי לממשלה , אם הוגשה בקשה לעיכוב הליכים בעניין הנאשם שפגע בו, כמו גם להביע עמדה בפני הפרקליטות במסגרת מו"מ המתנהל בין הנאשם לפרקליטות לקראת הסדר טיעון.

 

קראו והפנימו – סגירת תיק על הטרדה מינית אינו דבר של מה בכך, פנייה לעו"ד פלילי מוקדם ככל האפשר , עשויה לשפר מאד את מצבכם המשפטי ולהוביל במקרים מתאימים אף לכדי סגירת התיק הפלילי נגדכם ללא הגשת כתב אישום.

 

שתף פוסט זה

כתבות נוספות בנושא

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, עם עו"ד פלילי אדי אבינועם, השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, עם עו"ד פלילי אדי אבינועם, השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן