עבירת פגע וברח – הפקרת פצוע בתאונה

תאונת פגע וברח - נפגע אדם בתאונה ולמרות זאת, הנהג לא עצר וברח מזירת התאונה, הפקרת הנפגע הינה עבירה על החוק עליה עלולים להיענש ולהישלח למאסר בפועל - עורך דין פלילי פגע וברח
מאמר "פגע וברח" בכלכליסט

הפקרת פצועים בתאונה – עבירות פגע וברח

מאמר של עורך דין פלילי אדי אבינועם – עו"ד פלילי פגע וברח – מתאריך 17/1/23 בכלכליסט: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/sjgrxcmis

עורך דין פלילי עבירות פגע וברח – עבירת ההפקרה שלאחר הפגיעה / הפקרת פצוע בתאונה / הפקרה של פצועים בתאונת דרכים , או מה שמכונה "פגע וברח" – הטבע האנושי שאומר לפוגע לברוח כנסיבה להקלה בעונש או יקוב הדין את ההר ולהחמיר בענישה

אירועים שגרתיים לצערנו בהם נתקלים או נחשפים כולנו אליהם כאן בארץ הם ארועים לפיהם נהגים נורמטיביים לחלוטין נקלעים לתאונה בה נפגע אדם כשהם נוהגים ברכב ובאופן בלתי מוסבר, לכאורה, הנוגד התנהלות נורמטיבית שלהם לאורך שנים כשומרי חוק, פשוט לא עוצרים במקום התאונה ו/או להושיט עזרה ומסתלקים מהמקום.

עבירת "הפקרה אחרי פגיעה" / הפקרת פצוע בתאונה היא דוגמא קלאסית לאחת מהעבירות בה דורש המחוקק כמו גם בית המשפט ממבצע העבירה להיות "אדם מוסרי" ולקחת אחריות על מעשיו בעצירת רכבו ליד הנפגע ולסייע לו, גם כאשר טבעו האנושי של האדם דוחק בו לעיתים להסתלק מן המקום.

לקריאת המאמר -ללחוץ על :  הפקרה אחרי פגיעה

הפקרת פצוע בתאונה

לשון החוק – פקודת התעבורה בסעיף 64א, העוסק בעבירת ההפקרה לאחר תאונת דרכים:

(א)  נוהג רכב המעורב בתאונה שבה נפגע אדם, אשר היה עליו לדעת כי בתאונה נפגע אדם או עשוי היה להיפגע אדם, ולא עצר במקום התאונה, או קרוב לו ככל האפשר, כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולהזעיק עזרה, דינו – מאסר שלוש שנים.

(ב)  נוהג רכב המעורב בתאונה שבה נפגע אדם, ולא עצר במקום התאונה, או קרוב לו ככל האפשר, כדי לעמוד על תוצאות התאונה, או עצר כאמור ולא הזעיק עזרה, דינו – מאסר שבע שנים.

(ג)   נוהג רכב המעורב בתאונה שבה נגרמה לאדם חבלה חמורה או שבה נהרג אדם, ולא עצר או לא הזעיק עזרה כאמור בסעיף קטן (ב), דינו – מאסר 14 שנים.

שתף פוסט זה

כתבות נוספות בנושא

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, עם עו"ד פלילי אדי אבינועם, השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

לתיאום שיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות, עם עו"ד פלילי אדי אבינועם, השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן