בעוד כחודש וחצי ניכנס אל תקופת חגי תשרי ושוב יעלה לדיון השימוש בתרנגולות עבור מנהג הכפרות. תושב ראשון לציון, פעיל למען בעלי חיים, יועמד לדין ובאשמת גניבה ואיומים עלול לשלם מחיר יקר אחרי שהחליט לא להסתפק רק במחאה אלא ניסה להציל עשרות תרנגולות שהיו במשלוח בדרך לביצוע המנהג.

הובלת תרנגולות

הובלת תרנגולות
(צילום: שאטרסטוק)
"זה היה לפני שנתיים", משחזר יאיר (שם בדוי), "אני פעיל מאוד מרכזי בארגוני בעלי החיים ובמסגרת זו ראיתי שמתארגנת קבוצה שמטרתה להציל תרנגולות, זאת על פי חוק צער בעלי חיים. מדובר היה במשלוח גדול של תרנגולות שהיה אמור לצאת מבני ברק לכיוון ירושלים ונועדו לצורך ביצוע מנהג הכפרות".
יאיר נסע אל המקום ולדבריו ראה כיצד מעמיסים את העופות וחש שהוא אינו יכול לעמוד מנגד, "ראיתי איך מעמיסים אותן על גבי נגררת קטנה. 500 תרנגולות נדחסו בצפיפות והועמסו על רכב שבסופו של דבר החל בנסיעה לכיוון ירושלים", הוא מספר.
"נסענו אחריהם ובמהלך הנסיעה פעילים אחרים עצרו את הרכב בצד ואנחנו הגענו עם הרכב שלי ואיתו נגררת ריקה והעברנו את התרנגולות מהנגררת שלהם אל הנגררת שלי אבל רק חלק קטן מהן, כ־70 תרנגולות. זה מה שהספקנו כי שאר הפעילים ברחו".
יאיר עזב בנסיעה מהירה עם התרנגולות ושיחרר אותן לחופשי, "כך בעצם הן ניצלו מהשחיטה", הוא טוען. "אחרי שבועיים התקשרו אלי מהמשטרה ואמרו לי שרוצים לשאול אותי כמה שאלות והוסיפו שלא יקרה לי כלום. הגעתי לתחנה במטה יהודה ושם התברר לי שאני נמצא בחקירה באזהרה. במשך שנתיים ניהלו את התיק הזה ורק לפני שבוע הגישו נגדי כתב אישום".
לדבריו, במבט לאחור הוא לא היה פועל כפי שפעל. "בדיעבד, אני פשוט הייתי קונה את התרנגולות ופודה אותן. אני מבין שאסור היה לי לפעול בצורה שפעלתי".

עו"ד אבינועם

עו"ד אבינועם
(צילום פרטי)
עורך דינו של יאיר, אדי אבינועם, הגיב על כתב האישום: "מדובר באיש חוק וגם עובד עירייה שנוהג לעזור לזולת מדי יום. יש בו תמימות שמעורבבת עם טוב לב בצורה בלתי רגילה. תום הלב שלו הביא אותו לזה שהוא לא בירר עד תום מי הם אותם אנשים שפועלים יחד איתו לטובת שחרור התרנגולות ובסופו של דבר הוא נותר לבד על ספסל הנאשמים.