עבירות אלימות במשפחה

מאמר פרי עטו של עו"ד פלילי אדי אבינועם.

עבירות אלימות במשפחה

פנו לקבלת התייעצות עם עורך דין פלילי הגנה משפטית עבירות אלימות.
עבירות אלימות במשפחה הינן ככלל, עבירות אלימות "רגילות" אשר מתאפיינות בנסיבות לפיהן הן מתבצעות כלפי בן משפחה או בן/בת זוג (ואף לשעבר).
במילים אחרות, כלל אירועי האלימות והתקיפה למינהם וסוגיהם לרבות עבירות איומים הקורים ומתרחשים בתוך המשפחה ייקראו – עבירות אלימות במשפחה או בעגה המשפטית – עבירות אלמ"ב (אלימות במשפחה), ויזכו לתעדוף חקירתי בתחנות המשטרה ולקבלת החלטות מהירה יחסית באם התלונה תיגנז או שמא התלונה על הסטירה, בעיטה יריקה, או חמור מכל אלו, יתפתחו לכתב אישום פלילי כנגד הפוגע או הפוגעת.

התייחסות גורמי האכיפה

התייחסות גורמי האכיפה – משטרה ובהמשך, תביעה או פרקליטות לנושא האלימות במשפחה הוא רציני ורגיש, רבות בשל ארועי ההמתה הטראגיים עליהם מדווח מדי שנה בשנה בכלי התקשורת בגין ארועי אלימות שבינו לבינה על רקע אהבה נכזבת, קנאה, בגידה או רצון נקמני.
אותם ארועים טראגיים והחשש המובנה שמא טיפול לוקה בתלונה על אלימות משפחתית עלול להביא למקרה הרצח הבא, גורם לעיתים לרגישות יתר בקרב העוסקים במלאכה תוך קבלת החלטות היכולות לפגוע בחשוד או בנאשם בהגבלת תנועותיו וחירותו, בטווח הקצר ובהמשך אף בטווח הארוך.

הגשת תלונה למשטרה

כך למשל, מן הטעם הזה, לכשמוגשת תלונה במשטרה מצד אשה, למשל כלפי בעלה, על תקיפתה אותה או איומים ברצח שהושמעו כלפיה מצד בעלה, הבעל עלול למצוא עצמו עצור ממש בין כתלי סורג ובריח ואף אם ישתחרר ממעצרו, עלול הוא להיות מורחק מביתו ואף להיות מוגבל בתנועותיו למה שמכונה "מעצר בית", זאת גם כאשר לעיתים זועק הבעל זעקת חפותו, זאת כאשר הענישה המקסימלית לצד ביצוע העבירות כלפי בן משפחה לרוב מוכפלות ,למרות שלא היו מוכפלות אם היו מבוצעות כלפי אחר.

טיפול בתיקי אלימות במשפחה

טיפול בתיקי אלימות במשפחה מחייב רגישות, מקצועית וחשיבה יצירתית, לאור העובדה כי פעמים רבות תלונות מטעם בני הזוג כלפי בנות הזוג ולהיפך, באות לא ממקום של רצון לפרק את התא המשפחתי, כאשר בפועל תלונה שכזו יכולה להוביל לפירוק התא המשפחתי. טיפול משפטי נכון יכול ויוביל לתוצאה לפיה יצומצם הנזק לנאשם ואולי אף את התא המשפחתי בהשבתו לתפקוד תקין.

אין במאמר זה כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

עורכי דין פליליים באזור המרכז

מאמרים תמונת רקע

שתף פוסט זה

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן