שימוע בהליך פלילי

ביטול כתב אישום בעבירת אונס בשל אי קיום שימוע
שימוע בהליך הפלילי

שימוע במסגרת ההליך הפלילי

מהו הליך השימוע ?

ככלל, כאשר עובר חומר חקירה בתיק פלילי בעבירות מסוג פשע לידי יחידת התביעות הפליליות או אל הפרקליטות, קיימת חובת יידוע החשוד בתיק הפלילי , על כך שחומר החקירה עבר אל הרשות התובעת.

בהמשך, וככל שהחשוד לא נמצא במעצר וככל שלא מדובר בעבירות פשע מסוג אלימות כלפי בני משפחה או כלפי בן/בת זוג, התביעה הכללית מחויבת לשלוח מכתב יידוע ראשון ובהמשך אף מכתב יידוע שני , בו היא מודיעה לחשוד כי יש כוונה להגיש נגדו כתב אישום פלילי לבית המשפט, ועומדת לו הזכות להגיש טענותיו בכתב תוך פרק זמן של 30 ימים כדי לנסות ולשכנע את התביעה הכללית שלא להגיש נגדו כתב אישום.

הליך השימוע הוא הליך מהותי ביותר, שכן ניתנת הזדמנות של ממש לחשוד , לאחר קבלת חומרי החקירה בתיקו הפלילי, לנסות ולשכנע שלא יוגש נגדו כתב אישום פלילי לבית המשפט ובהפיכתו לנאשם.

קיימת משמעות אדירה להיעזר בשירותי עו"ד פלילי מנוסה כדי לטעון הטענות המשפטיות הרלוונטיות במסגרת השימוע בכתב, הנשענות לא רק על חומר הראיות אלא גם תוך הצגת נסיבותיו האישיות של החשוד.

חובת קיום השימוע מתייחסת על פי החוק אך ורק להעלאת טענות בכתב, אולם מניסיוננו המשתרע על פני עשרות שנים, מעולם לא נתקלנו בהתנגדות מצד הרשות התובעת לקיום גם שימוע בעל פה ופנים מול פנים מול גורמי התביעה, לצד העלאת טענותינו בכתב.

האם אפשר באופן עצמאי לקיים הליך שימוע ללא היעזרות בשירותי עורך דין פלילי ?

וודאי שכן. אין כל מניעה חוקית כי כל חשוד הנמצא בפוטנציאל להפוך לנאשם, יטען טענותיו במסגרת שימוע בכתב, אולם הדבר לא מומלץ כלל וכלל.
כשם שחולה לא יעלה על דעתו לאבחן את מצבו הרפואי בעצמו ללא פנייה לרופא וכשם שחולה לא יעלה על דעתו "לטפל" רפואית בעצמו, כך לא רצוי ולא נבון יהיה שחשוד החסר כל השכלה משפטית בתחום הפלילי, יעלה על דעתו לטפל בעניינו הפלילי לרבות בהליך שימוע , היכול ממש לשפר את מצבו בהליך הפלילי, ללא היעזרות בשירותי עו"ד פלילי מנוסה שזהו מקצועו והוא בעל הידע והניסיון המקצועי לסייע לחשוד בצורה המיטבית ביותר.

צפו בסרטון המצורף בו עו"ד אדי אבינועם השתתף בפאנל משפטי מקצועי וענה לשאלות המתייחסות לסוגיית הליך שימוע פלילי.

 

 

מאמרים תמונת רקע

שתף פוסט זה

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן